REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG Oprogramowanie na Żądanie przez Drogowa Inżynieria Sp. z o.o.
§1 Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem" określa zasady, zakres i warunki świadczenia Usługi Oprogramowanie na
Żądanie przez Drogowa Inżynieria Sp. z o.o., ul. Jana Matejki 7, 22-100 Chełm, zarejestrowaną przez SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
KRS za Nr 0000662141, kapitał zakładowy: 8.000,00 zł, wpłacony w całości, nr NIP 5632431263.
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia posiadają następujące znaczenie:
- Opłata opłata za zapewnienie możliwości korzystania z Usługi Oprogramowanie na Żądanie poprzez sieć internetową,
- Użytkownik podmiot będący stroną Umowy o świadczenie Usług, zawartej z Drogowa Inżynieria Sp. z o.o.,
- Cennik/Cenniki wykaz Usług oraz zestawienie cen za Usługi świadczone przez Drogowa Inżynieria Sp. z o.o. oraz innych opłat i należności wraz z zasadami ich naliczania,
- Okres użytkowania/Okres Rozliczeniowy umowny okres, za który dokonywane są rozliczenia świadczonych przez Drogowa Inżynieria Sp. z o.o. Usług oraz wystawiana jest Faktura za Usługi,
- Dostawca usług/Dostawca Drogowa Inżynieria Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością świadcząca Usługi zgodnie z wymogami prawa, Faktura dokument potwierdzający uiszczenie opłaty za Usługi przez Użytkownika, Regulamin niniejszy regulamin świadczenia Usługi Oprogramowanie na Żądanie przez Dostawcę usług, stanowiący integralną częścią umowy,
- Umowa umowa o świadczenie Usługi Oprogramowanie na Żądanie przez Dostawcę usług, na podstawie której Dostawca usług zobowiązuje się do świadczenia usługi, a Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania warunków określonych w treści umowy; integralną część umowy stanowią:
Regulaminy, cenniki oraz promocyjne warunki związane ze świadczeniem usług, z których korzysta Użytkownik, określone m.in. w regulaminach promocji,
- Usługa/Usługi Usługi świadczone przez Drogowa Inżynieria Sp. z o.o. Użytkownikowi, określone w § 1 Umowy o świadczenie Usług Drogowa Inżynieria Sp. z o.o. na zasadach i w zakresie określonym w Regulaminie/Regulaminach oraz Cenniku/Cennikach,
- Aplikacja Oprogramowanie komputerowe dostępne do pobrania i uruchomienia z portalu dladrogowca.pl dostępne jako Usługa Oprogramowanie na Żądanie,
- Usługa Oprogramowanie na Żądanie lub Usługa usługa polegająca na udostępnianiu w bezpieczny, autoryzowany sposób oprogramowania przez Internet bezpośrednio na komputerze Użytkownika, w ramach których Dostawca usług zapewnia Użytkownikowi odpłatną możliwość dostępu i korzystania z poszczególnych Aplikacji. Użytkownik rozliczany jest za wykupiony okres użycia danej Aplikacji zgodnie z podanymi na stronie http://dladrogowca.pl aktualnymi cenami użycia poszczególnych Aplikacji.
- Siła Wyższa oznacza zdarzenie zewnętrzne, na które Dostawca nie ma wpływu, a które uniemożliwia wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, którego nie można było przewidzieć i którego nie dało się uniknąć nawet w przypadku dołożenia przez Dostawcę najwyższej staranności, a w szczególności takie jak: wojna, rozruchy (niepokoje społeczne), trzęsienie ziemi, powódź, pożar, eksplozja, decyzja administracyjna, na którą Dostawca nie ma wpływu.
- Aktywowanie oprogramowania pierwsze uruchomienie Oprogramowania na Żądanie (Aplikacji)
- Postanowienia odrębnych regulaminów w szczególności promocyjnych odmienne od postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie, mają pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
§2 Warunki świadczenia usługi i zakres obsługi serwisowe
- Świadczenie Usług Oprogramowanie na Żądanie nie wymaga uprzedniego zawarcia z Dostawcą innej odrębnej umowy o świadczenie Usług Oprogramowanie na Żądanie.
- Usługa Oprogramowanie na Żądanie obejmuje:
- Udostępnianie Użytkownikowi indywidualnego konta do systemu Abonament, które składa się z nazwy Użytkownika (login) w postaci adresu jego poczty elektronicznej (np. user@domena.pl) oraz hasła będącego ciągiem co najmniej 5 (pięciu) alfanumerycznych znaków, określonego przez Użytkownika,
- Nadanie użytkownikowi niezbędnych uprawnień do dostępu i uruchomienia Aplikacji zgodnych z zakupioną Usługą Oprogramowanie na Żądanie.
- Użytkownik musi posiadać dostęp do Internetu, system operacyjny Microsoft Windows oraz przeglądarkę internetową, aby korzystać z Usługi.
- Szczegółowe parametry, opcje, rodzaj i charakterystyka poszczególnych Aplikacji, sposób zamawiania i ceny dostępne są na stronie aplikacji.
- Stosowane przez Dostawcę usług nowoczesne techniki zabezpieczenia kont i korespondencji służą zapewnieniu jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Dostawca usług gwarantuje tajemnicę składowanych i przesyłanych informacji zgodnie z poziomem bezpieczeństwa zastosowanych rozwiązań.
- W przypadku zgłoszenia przez Użytkownika problemów technicznych pojawiających się w związku z użytkowaniem Aplikacji w ramach Usługi, Dostawca usług niezwłocznie podejmie prace naprawcze. Dostawca usług ma prawo dokonać sprawdzenia technicznych aspektów funkcjonowania konta oraz wykonać wszelkie czynności naprawcze niezbędne dla rozwiązania zaistniałych problemów.
- Dostawca usług zastrzega sobie prawo do:
- Okresowego zaprzestania świadczenia usługi w celach przeprowadzania prac modernizacyjno-konserwacyjnych systemu po wcześniejszym poinformowaniu Użytkowników na stronie aplikacji. Okres w jakim prace będą przeprowadzane nie będzie wliczany jako czas niedostępności usługi o którym mowa w § 4,
- Wysyłania na konta Użytkowników komunikatów technicznych związanych z funkcjonowaniem usługi,
- Wysyłania na konta Użytkowników informacji o bieżących ofertach Dostawcy usług oraz partnerów, pod warunkiem, że użytkownik wyraził na to zgodę w formularzu rejestracyjnym.
§3 Odpowiedzialność
- Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za:
-
informacje, które są przetwarzane w ramach Usługi przez Użytkownika, a także szkody
Użytkownika spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem tych informacji,
- jakiekolwiek szkody Użytkownika wynikające z niemożności skorzystania z Usługi lub, że funkcjonowanie usługi spełnia wymagania Użytkownika i że jest to Usługa bezbłędna.
- skutki wynikłe z wejścia w posiadanie przez osoby trzecie hasła Użytkownika, niezależnie od przyczyny, która to spowodowała (np. udostępnienie hasła osobie trzeciej przez
Użytkownika, złamanie hasła przez osobę trzecią),
- udostępnianie hasła i danych osobom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa,
- bezprawne działania osób trzecich polegające na ingerencji w system komputerowy Użytkownika w szczególności włamania i wirusy komputerowe.
- abezpieczenie danych oraz oprogramowania używanego przez Użytkownika, znajdujących się w terminalu (komputerze) oraz urządzeniach do niego przyłączonych,
- szkody wynikłe z braku stosowania przez Użytkownika zabezpieczeń danych oraz oprogramowania terminala (komputera) oraz urządzeń do niego przyłączonych.
- Użytkownik zobowiązany jest do:
- niepodejmowania jakichkolwiek działań powodujących zakłócenia pracy infrastruktury technicznej (Data Center) Dostawcy.
- korzystania z Usługi zgodnie z obowiązującym prawem i Regulaminem.
- ochrony danych przetwarzanych przez Użytkownika poprzez ich archiwizowanie lub backupowanie,
- niewykorzystywania Usługi niezgodnie z przepisami prawa lub niezgodnie z Regulaminem lub w celu realizacji działań na szkodę Dostawcy usług lub osób trzecich,
- nieudostępniania innym podmiotom Usługi bez zgody Dostawcy usług w celu uzyskiwania korzyści majątkowych dla siebie lub osoby trzeciej,
- niekorzystania z usług w sposób naruszający interesy innych grup Użytkowników, bądź dobre obyczaje, czy praktyki rynkowe, ani do niepodejmowania czynów nieuczciwej konkurencji,
- współdziałania na wezwanie Dostawcy usług przy usuwaniu skutków czynów bądź zdarzeń opisanych powyżej.
- Dostawca usług nie gwarantuje przepustowości transmisji danych oraz ich bezpieczeństwa w przypadku, kiedy dane te opuszczają infrastrukturę techniczną Dostawcy usług (Data Center).
- ostawca usług oświadcza, że na udostępnione Aplikacje uzyskał od producentów oprogramowania niezbędne prawa licencyjne, by móc oferować Użytkownikom to oprogramowanie w ramach usługi Oprogramowanie na Żądanie.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z użycia, bądź niemożliwości użycia Usługi Oprogramowanie na Żądanie.
§4 Gwarancja jakości
- Dostawca usług dołoży wszelkich starań celem zapewnienia prawidłowego działania Usługi Oprogramowanie na Żądanie i ochrony danych znajdujących się na serwerach Usługi Oprogramowanie na Żądanie.
- Niedostępność spowodowana zdarzeniami pozostającymi poza rozsądną kontrolą Drogowej Inżynierii Sp. z o.o., w tym ataki typu DoS (Denial of Service) i inne podobne ataki, rozwiązywanie DNS, dostępność Internetu dla Użytkownika, ataki SYN i inne zdarzenia lub działanie Siły Wyższej będą wyłączane z obliczonego czasu dostępności Usługi.
- Dostawca usług nie będzie odpowiadać za jakiekolwiek utracone korzyści spowodowane niedotrzymaniem gwarancji jakości.
§5 Zawarcie Umowy
- Umowa zostaje zawarta z podmiotem, która wypełni formularz rejestracyjny i wniesie stosowną Opłatę za usługę Oprogramowanie na Żądanie.
§6 Przyczyny odmowy zawarcia Umowy
- Dostawca ma prawo odmówić zawarcia Umowy, w przypadku gdy brak jest technicznych możliwości realizacji usługi,
§7 Czas trwania Umowy
- Umowa może być zawarta na czas określony zgodnie z Cennikiem.
§8 Odstąpienie od umowy
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827), Użytkownik który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Użytkownik powinien poinformować Dostawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Użytkownik może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy [wzór jest załączony poniżej treści regulaminu]. Skorzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.
- Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich Usług objętych zamówieniem albo ich części.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Dostawca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną wysyłając skan oświadczenia na adres e-mail: biuro@dladrogowca.pl
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być również wysłane tradycyjną drogą pocztową na adres: Drogowa Inżynieria Sp. z o.o., ul. Witosa 31,
22-100 Chełm z sugerowanym dopiskiem „odstąpienie od umowy”. Dostawca za pośrednictwem korespondencji e-mail niezwłocznie przesyła Użytkownikowi
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy w opisanym wyżej trybie, umowę uważa się za niezawartą.
- Dostawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Użytkownika o odstąpieniu od umowy oraz zwrotu towaru, zwraca
Użytkownikowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia usługi do Użytkownika. Dostawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Użytkownika do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Użytkownika dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Użytkownik pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tytułem odstąpienia od umowy tj. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania.
- Dostawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Użytkownikowi, w przypadku gdy (i) Aplikacja została uruchomiona, (ii) kody aktywacyjne oprogramowania
(o ile takie zostały wydane) zostały wykorzystane.
§9 Rozwiązanie Umowy
- Umowa o świadczenie usług wygasa w przypadkach:
- upływu okresu, na który została zawarta;
- braku możliwości technicznych świadczenia usługi;
- nie aktywowania Oprogramowania w ciągu 60 dni, liczonych od dnia zakupu abonamentu czyli od dnia wystawienia faktury.
§10 Zmiany Umowy
- Zmiany wybranych usług świadczonych na podstawie Umowy następują po pisemnym zgłoszeniu wniosku przez Użytkownika do Dostawcy lub też w innej formie określonej przez DROGOWĄ INŻYNIERIĘ przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.
§11 Ograniczenia w świadczeniu Usług
- Dostawca ma prawo do natychmiastowego zablokowania możliwości inicjowania usług przez Użytkownika lub zawieszenia świadczenia wszelkich usług
w ramach wszystkich umów o świadczenie usług zawartych z Użytkownikiem lub rozwiązania ze skutkiem natychmiastowym wszystkich umów o świadczenie
usług zawartych z Użytkownikiem w przypadku naruszenia przez Użytkownika któregokolwiek ze zobowiązań wskazanych w § 3 ust. 2.
§12 Opłaty za Usługi
- Zakres świadczonych przez Dostawcę Usług Oprogramowanie na Żądanie ze wskazaniem wysokości Opłat z tego tytułu, elementów składających się na Opłatę oraz zasady ich naliczania są określone w Cenniku.
- Cennik jest dostępny na stronie internetowej Dostawcy,
- Opłata pobierana jest z góry za okres od uruchomienia odpowiedniego konta Użytkownika u Dostawcy do chwili odłączenia w wyniku rozwiązania, wygaśnięcia lub zmiany Umowy powodującej zaprzestanie świadczenia usług.
- Czas na jaki została wykupiona Usługa Oprogramowanie na Żądanie naliczany jest od momentu pierwszego użycia Aplikacji.
§13 Faktury
- Wniesione Opłaty za Usługi określone są na Fakturze wystawianej Dostawcę. Dostawca nie ma obowiązku wystawiać faktur, gdy nie jest to wymagane przepisami prawa.
- Dostawca określa w Fakturze okresy rozliczeniowe, których ona dotyczy.
- Dane dotyczące świadczonych Usług są rejestrowane. Dostawca na wniosek Użytkownika sporządza na zasadach określonych w Cenniku szczegółowy wykaz usług.
- Faktury są wystawiane i dostarczane w formie elektronicznej na konto e-mail Użytkownika.
- W razie niedostarczenia przez Dostawcę Faktury, Użytkownik powinien zawiadomić o tym niezwłocznie Dział Obsługi Użytkownika Dostawcy, aby uzyskać dokument.
§14 Zasady naliczania opłat
-
Dostawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia innych niż Cennik sposobów informowania Użytkowników o Opłatach i sposobach ich naliczania. Inne niż określone w Cenniku opłaty i sposoby ich naliczania dotyczą ofert promocyjnych i określane są w regulaminach promocji.
- Opłata pobierana jest za Okres Rozliczeniowy z góry.
§15 Płatności
- Płatności za usługi dokonywane są przy pomocy elektronicznych kanałów płatności.
- Uruchomienie usługi następuje w momencie zarejestrowania wpływu płatności na konto Dostawcy.
§16 Zasady składania i rozpatrywania reklamacji
- Użytkownik może złożyć reklamację w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy:
- e-mailem na adres biuro@drogowainzynieria.pl,
- pisemnie na adres DROGOWA INŻYNIERIA Sp. z o.o. 22-100 CHEŁM, UL. W. WITOSA 31,
- Reklamacja powinna zawierać następujące informacje:
- imię i nazwisko (nazwę) oraz adres zamieszkania (siedziby) Użytkownika,
- przedmiot reklamacji ze wskazaniem rodzaju niewykonanej lub nienależycie wykonanej usługi, okresu rozliczeniowego, którego reklamacja dotyczy oraz okoliczności uzasadniających reklamację,
- określenie kwoty odszkodowania lub innej należności – w przypadku żądania ich wypłaty,
- numer konta bankowego lub adres do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności,
- datę i podpis reklamującego w przypadku wniesienia reklamacji w formie pisemnej lub ustnie do protokołu,
-
W przypadku gdy złożona reklamacja nie zawiera informacji wskazanych w lit. a), b), d), lub e), a w ocenie Dostawcy rozpatrującego reklamację informacje te są konieczne do jej prawidłowego rozpatrzenia, Użytkownik jest niezwłocznie wzywany do jej uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W wezwaniu należy określić zakres uzupełnienia.
- Nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie powoduje pozostawienie reklamacji bez rozpatrzenia, o czym należy pouczyć Użytkownika w wezwaniu.
- Reklamację można wnosić w terminie 30 dni licząc od ostatniego dnia zakończonego Okresu Rozliczeniowego. Reklamację złożoną po upływie powyższego terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym Dostawca niezwłocznie powiadamia reklamującego.
- Dostawca jest zobowiązany potwierdzić w terminie 14 dni w formie pisemnej przy pomocy e-mail złożenie reklamacji, chyba że odpowiedzi udzielono w terminie 14 dni.
- Dostawca udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej w terminie 30 dni od daty jej złożenia. Reklamacja nierozpatrzona w tym terminie uznana jest za uwzględnioną.
- Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
- rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
- w przypadku przyznania odszkodowania – określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty,
- w przypadku zwrotu innej należności – określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu,
- pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym,
- podpis upoważnionego pracownika reprezentującego Dostawcę, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne,
- W przypadku uznania reklamacji Dostawca zobowiązany jest zwrócić Użytkownikowi nienależnie pobrane Opłaty. Zwrot nienależnie pobranych Opłat następuje poprzez zaliczenie kwot należnych Użytkownikowi w wyniku uznanej reklamacji:
- na poczet przyszłych należności, jeżeli brak dyspozycji Użytkownika określonych w lit. b).
- na pisemny wniosek Użytkownika – na rachunek bankowy.
§17 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest przez rogowa Inżynieria Sp. z o.o., ul. Jana Matejki 7, 22-100 Chełm, zarejestrowaną przez SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
KRS za Nr 0000662141
- Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim. Zgodnie z powyższą ustawą, Użytkownik ma prawo wglądu
do swoich danych osobowych, ich modyfikowania oraz żądania ich usunięcia.
- W trakcie składania zamówienia lub rejestracji na stronie aplikacji, Użytkownik podaje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu. Dane te mogą być przetwarzane przez Dostawcę tylko w celu realizacji zamówienia Użytkownika w tym, m.in. informowania Użytkownika o statusie zamówienia albo uzyskania opinii Użytkownika co do jego satysfakcji ze zrealizowanego zamówienia.
- W przypadku realizacji prawa odstąpienia od umowy, Użytkownik może podać numer rachunku bankowego do zwrotu środków.
- Użytkownik w osobnym oświadczeniu dostępnym na stronie internetowej może wyrazić zgodę na przetwarzanie tych danych w innych celach niż związane z realizacją zamówienia, w tym marketingowych albo przesyłania wiadomości newsletter Dostawcy.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Użytkownika znajdują się na stronie aplikacji poświęconej polityce prywatności
§18 Postanowienia końcowe
- Wszelkie informacje o naruszeniach przez Użytkowników Usługi Oprogramowanie na Żądanie niniejszego Regulaminu należy kierować na adres: biuro@drogowainzynieria.pl
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 (Dz. U. z roku 2002, Nr 144, poz. 1204, ze zm.) oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827) oraz Ustawy o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub polegających na dostępie warunkowym z dnia 5 lipca 2002 (Dz. U. z roku 2002, Nr 126, poz. 1068, ze zm.), oraz Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 (tj. Dz. U. z roku 2002, Nr 101, poz. 926, ze zm.) i Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie sprawy sporne Strony poddają pod rozstrzygnięcie Sądu powszechnego właściwego dla siedziby Dostawcy.
Regulamin obowiązuje od dnia 16.02.2017r.